1397-02-15 19:03
845
0
53207
استاندار گلستان :

آمارهای گلستان در حوزه خیرین 2 برابر شود / عقب ماندگی طولانی مدارس استان برطرف شود

استاندار گلستان گفت: آمارهای گلستان در حوزه افتتاح پروژه های آموزشی دو برابر شود رشد 10 درصدی شایسته استان نیست ، عقبماندگی های شرق استان را نمی شود با بودجه دولتی برطرف کرد .

به گزارش گلستان ما به نقل از کلاس بیست؛ "سید مناف هاشمی" امروز در سی و چهارمین یادواره گرامیداشت مقام معلم که در کانون طه گرگان برگزارشد، اظهار کرد: همه ما شاگردان معلمان هستیم و به جایگاه بزرگانی که مقام انبیا به آنها داده می شود ارج می نهیم.

وی با اشاره به نقش آفرینی معلمین در آینده کشور، افزود:  توسعه کشور مرهون توسعه آموزش و پرورش آن است.

استاندار گلستان تصریح کرد: امروز می بینیم فردی از محروم ترین نقطه استان رشد می کند و به بالاترین مقام تعلیم و تربیت استان می رسد که نشاندهنده جایگاه آموزش و پرورش در رشد و بالندگی است .

وی بیان کرد: بزرگترین معلم جامعه ما امام راحل بودند و امروز مقام معظم رهبری هستند که رهنمودهایشان  راهنمای ماست .

هاشمی آموزش و پرورش را یکی از سخت ترین وزارتخانه از حیث فعالیت بیان کرد و یادآورشد: در این سالها  که در تحریم هستیم به بهترین نحو این وزارتخانه  توسط وزرا مدیریت شد، هر چند نارسایی ها و کمبودهایی مشاهده می شود.

بی مهری هایی فراوان در گذشته به استان گلستان شده

وی تغییر مدیریتی را همراه با انتظارات دانست و بیان کرد: مدیرکل جدید آموزش و پرورش باید برای نیازهایی که در بخش تعاونی فرهنگیان، حقوق و مزایای و استخدام و احکام رفاهیات مد نظر است با انرژی جدید راهکارهایی داشته باشند تا رضایت مندی و انگیزه برای فرهنگیان ایجاد کند و  استانداری هم به آنان کمک خواهد کرد.

استاندارگلستان با بیان اینکه بی مهری هایی فراوان در گذشته به استان گلستان شده است، افزود: عقب ماندگی های طولانی در حوزه کلاس درس و امکانات دیده شد، انتظار داریم که مناطق محروم را هم مانند مرکز استان  دیده شود هرچند مرکز استان هم شرایط ایده عالی ندارد.

وی بیان کرد : منابع فروانی به جز دولت در سطح کشور از مجموعه برکت ، بنیاد مستضعفان  خیرین داخلی و خارجی و صنعت گران و تجار وجود دارد که می تواند امکانات زیادی را به آموزش و پرورش استان گسیل کند و راه حل استفاده از آن برعهده مسئولان آموزش و پرورش استان است .

آموزش و پرورش گلستان شرایط حضور خیرین بزرگ کشوری در استان فراهم کند

رئیس شورای آموزش و پرورش استان اذعان کرد: ما نباید مدارسی در دورترین نقطه استان داشته باشیم که نتوانیم  آن را تجهیز و امکانات آموزشی را فراهم کنیم . عدالت آموزشی را در مناطق محروم  دنبال کنیم این علاوه بر استفاده حداکثری از امکانات دولت خواهد بود .

وی با اشاره به رتبه خوب گلستان در نوسازی مدارس بیان کرد: نمره عالی نیست چون همه شرایط در حوزه آموزشی و تجهیزاتی و معلمی  فراهم  نیست اما باید این شرایط برای  رتبه نخست در همه شاخص ها فراهم کنند.

هاشمی حضور مجمع خیرین مدرسه ساز را فرصت  مناسبی برای استان دانست وابراز کرد:  14 ستاد شهرستانی باید فعال شود در این راه فرمانداران و شهرداران همکاری های لازم را با آنان خواهند داشت .

تغییر کاربری برخی مدارس فضای آموزشی بیشتری را در اختیار دانش آموزان قرار می دهد

وی ادامه داد: برخی از مدارس ما در نقاط خوب شهر موقعیت اقتصادی و تجاری خوبی پیدا کردند ومی‌توان با هزینه تجاری کردن آن چند مدرسه دیگر ساخت؛ بنده  هم به عنوان رئیس کمیسیون ماده 5 در زمینه تغییر کاربری و تراکم به شما کمک خواهم کرد.

این مقام مسئول  همچنین یادآورشد: آموزش و پرورش باید شرایط حضور خیرین بزرگ کشوری را در استان گلستان فراهم کند .

استاندار گلستان در خاتمه بزرگترین آسیب در کشوررا حوزه اجتماعی بیان کرد و گفت: مواد مخدر،  طلاق و شرارت ها از جمله این آسیب هاست اما درمان آن مباحث سلامتی آموزشی و ورزشی است که مردم ما نیزسابقه خوبی کمک به این حوزه ها دارند، بنا برای باید برنامه های آن در حوزه های تخصصی تبیین شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.